Gepubliceerd op: 22-01-2021Nieuw

Nieuwsbrief, januari, schooljaar 2020 - 2021

Corona periode

In deze nieuwsbrief nogmaals onze dank naar alle (pleeg)ouder(s)/verzorger(s) van de leerlingen van de Waterlandschool. We zien dat er vol goede moed (thuis) wordt gewerkt en iedereen zijn beste been voorzet. Het online contact houden verloopt, ondanks dat we liever fysiek lesgeven, over het algemeen soepel.

Daarnaast willen we meegeven dat als het te veel wordt er altijd overleg kan plaatsvinden met de eigen leerkracht. Blijf samen kijken naar de mogelijkheden en probeer er het beste van te maken.

Noodopvang

Behalve de ouders(s)/verzorger(s) die thuisonderwijs verzorgen en regelen bedanken we ook de ouders(s)/verzorger(s) die de leerlingen goed voorbereid naar de noodopvang laten gaan.

Het is een noodopvang wat inhoudt dat er structuur wordt geboden maar kinderen zelf aan de slag gaan met de voor hem/haar bestemde planning. Wie zien dat deze planning steeds vaker bij deze kinderen duidelijk is en deze goed meegegeven wordt door de ouder(s)/verzorger(s). Dank!

*(Naast de planning, eigen werk, lunch, zoomlink en passcode is extra werk zoals een leesboek ook altijd fijn om mee te geven.)

Blijven bewegen

Omdat we nu allemaal zo hard aan het werk zijn, schiet het er wel eens bij in. Helaas zijn we genoodzaakt om vaak op een computer of tablet te werken en daarom deze oproep om daarnaast lekker buiten uit te razen. Even lekker wandelen of samen naar een speeltuintje. Daarnaast helpt buiten bewegen ook nog eens tegen frustratie en zorgt dat je beter slaapt.

Op school gaan wij twee keer naar buiten per dag. Hier tips om dat thuis ook te blijven doen:

• Breng je kind naar Spurdfun! Spurdfun is ELKE middag gratis buiten sportaanbod vanuit Spurd. Inschrijven kan via de website: www.spurd.nl/spurdfun
  • Lekker buiten spelen, sporten en wandelen.
  • Download de ommetje app Ommetje - Maak wandelen leuker met deze app - Hersenstichting. En maak een groep aan met familie, de straat, of vriendjes van jouw kind. Na elke wandeling zie je wie er ‘bovenaan staat’. Het motiveert kinderen enorm om een rondje te lopen. En het motiveert ouders, juffen en meesters ook!