Taal begint met een
boeiend verhaal

Aanmelden en inschrijven

Uw kind aanmelden en inschrijven op Waterlandschool

De juiste school kiezen voor uw kind: het belangrijkste is dat u de tijd neemt om zich goed te oriënteren, de school moet namelijk bij u en uw kind passen en niet andersom.

De eerste stap is te komen naar een informatie ochtend. Op deze informatie ochtenden vertelt onze directeur over het vrijeschool onderwijs en onze school. Tevens is er gelegenheid om vragen te stellen.

Als u heeft besloten uw kind bij ons naar school te laten gaan dan geldt het volgende:

Voor kinderen jonger dan 3 jaar vult u een aanmeldformulier in.

Doordat onze school groeiende is, zou het in de toekomst zo kunnen zijn dat er op het moment van binnenkomst van het aanmeldformulier geen plek is voor uw kind. Hiervan krijgt u dan bericht en bieden wij u de mogelijkheid dat wij het aanmeldformulier bewaren voor het geval er een plek vrij komt (wachtlijst).

Indien er sprake is van meer belangstelling dan er plaatsen zijn, dan wordt de plaats op de wachtlijst bepaald door:

1: Broertjes/zusjes van kinderen die al bij ons op school zitten

2: Volgorde van binnenkomst aanmeldformulier

Als uw kind 3 jaar is geworden, of tussen 3 jaar en 4 jaar is, dan kunt u uw kind bij ons op school inschrijven door het inschrijfformulier in te vullen.

Als u al een aanmeldformulier had ingevuld sturen wij u een inschrijfformulier op als uw kind 3 jaar is geworden.

Ongeveer 12 weken voordat uw kind 4 jaar wordt sturen wij u een vragenlijst op over de ontwikkeling van uw kind. Rond dezelfde tijd neemt de kleuterjuf waarbij uw kind in de klas komt contact op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek. Tijdens het kennismakingsgesprek zal zij ook bespreken hoe het wennen gaat en wat de eerste officiële schooldag is, meestal zal dit de eerste dag zijn nadat het kind 4 jaar is geworden.

Uw kind moet bij de start op school zindelijk zijn. De leerkracht kan geen luiers verschonen omdat zij de zorg heeft voor 25 kinderen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld kinderdagverblijf en peuterspeelzaal.

Mocht op basis van de vragenlijst en het gesprek blijken dat wij niet aan de onderwijsbehoefte van uw kind kunnen voldoen, dan kan uw kind niet bij ons op school ingeschreven worden. Dan gaan wij samen met u zoeken naar een passende school voor uw kind.

Uw kind is pas echt bij ons op school ingeschreven na de eerste schooldag.

Als uw kind al een andere basisschool bezoekt, dan geldt de procedure "zij-instroom"

Een aanmeldformulier of een inschrijfformulier kunt u opvragen bij de administratie: administratie@waterlandschool.nl