Gepubliceerd op: 29-01-2024Nieuw

Nieuwsbrief 9, schooljaar 2023-2024

Agenda:

22 januari - Start afname Cito

30 en 31 januari - Afname doorstroomtoets (klas 6)

6 februari - 3 Koningen ( kleuters) + Wieltjesdag

16 februari - Winterfeest

19 - 23 februari - Voorjaarsvakantie

Brams schooltuintje:

Deze week kwam Ivonne van Brams tuinen in klas 1.

Er werd lekkere verse aarde in onze tuinbak gedaan en we kregen een verhaal te horen over de bolletjes.

Om beurten plantten we zelf grote, middelgrote en piepkleine bolletjes in de aarde. Er waren echt heel grote bij. Dat moesten wel de tulpen zijn!

"Hoe moet dat?" vroegen sommigen. Met je ene hand een kuiltje graven, bolletje erin leggen en warm toedekken met aarde.

Nu nog drie keer per week water geven en hopelijk zien we over een paar weken de eerste groene sprietjes naar boven komen.

Herhaalde oproep:

Handige ouders gezocht,

Er zijn 2 nieuwe timmertafels binnen, die moeten in elkaar gezet worden.

Omdat we onze school er graag mooi en verzorgd uit willen laten zien, doen we bij deze een oproep aan de handige ouders onder jullie.

We hebben voor nu wat klusjes voor in de kleutergang:

• Er moeten wat kapstokjes aangepast en ergens anders weer opgehangen worden.
  • Voor het grotere constructie materiaal moet een steviger bak gemaakt worden.

Zie je deze klusjes of 1 van deze klusjes zitten, dan je kun je melden bij Karen of Miranda.

Broertjes/zusjes aanmelden bij twee jaar:

Broertjes en zusjes krijgen voorrang bij plaatsing. Omdat de belangstelling voor onze kleuterklassen groot is, willen wij graag zo snel mogelijk weten welke zusjes/broertjes we mogen verwelkomen. Wilt u dan een mail sturen naar administratie@waterlandschool.nl zodra uw kind 2 jaar oud is (mag natuurlijk ook eerder). Dan sturen wij een aanmeldformulier.

Hartelijk dank alvast.

Karen en Miranda

Prikbord:

• Training voor ouders, groot ouders, professionals: (zie website)