Gepubliceerd op: 04-03-2024Nieuw

9 t/m 24 april - Schoolvoetbal

14 april - Bloesemtocht

26 april Koningsspelen

Week van de lentekriebels:

De komende week doen wij mee aan de Week van de Lentekriebels. De Week van de Lentekriebels is een nationale projectweek waarbij in het basisonderwijs een hele week aandacht gegeven wordt aan vriendschap, relaties, grenzen en seksualiteit. Iedere klas geeft hier aandacht aan middels een les of doet een andere activiteit zoals gedichten maken of knutselen.

De laatste tijd is er veel ophef/kritiek over deze specifieke week. U kunt ervan uitgaan dat wij op een normale en respectvolle manier vormgeven aan deze lessen, passend bij de leeftijd van de kinderen en conform de eisen en doelen van de rijksoverheid. Wij volgen niet de lesmethode van de Rutgers stichting maar maken gebruik van oa een leskist van de GGD en de expertise van de collega’s.

Muziekles :

Vanaf september hebben de klassen 2 tot en met 6 muzieklessen op de woensdagochtend. De lessen worden gegeven door mij Claudia Veenstra, juf van klas 1, ik ben al 30 jaar werkzaam als muziekdocente en blokfluitdocente.

Het eerste blok bestond voornamelijk uit ritme instrumenten en boomwhackers bespelen, in blok 2 zingen klas 4 5 en 6 in een schoolkoor, waarbij we in een grote groep leren canon zingen, energizers zingen met soms wat body percussie elementen erbij. Mochten jullie iets thuis horen van ''Dear Angelina, of 'negen echo's', yep , dat is het koor dat doorsijpelt in sommige breinen..

Klas 1, 2 en 3 zijn in het tweede blok de fluit aan het ontdekken en welke noten zich daarop bevinden. Simpele liedjes met elkaar kunnen spelen geeft al een groot plezier en je krijgt echt het idee dat je met één noot al heel wat kan. Mochten kinderen het hebben over spechten, mussen een koekoek, of 4 b's spelen en dan tot 4 tellen...dat hoort er allemaal bij...

Het plezier in muziek en in luisteren naar elkaar staat voorop bij deze wekelijkse lessen.

In blok 3 gaan we de koorzang verlengen, ook omdat klas 5 niet altijd heeft kunnen aansluiten bij de koorzang.

Zingen en muziek maken behoren tot één van de pijlers van het vrije schoolonderwijs. Met deze muzieklessen en dagelijks zingen in de klas, proberen we de kinderen op een andere manier 'samenspeelskills' bij te brengen. Vooralsnog lukt dat hartstikke goed!

Keep calm, keep singing!

Meteen een oproepje voor muziekles:

Juf Claudia heeft 2 grote rolkoffers met al haar muziek instrumenten erin. Nu is er 1 van stof en slapper.

Heeft er nog iemand net zo'n grote koffer als de linker

koffer over?

De kleuters en klas 3 hebben nat in nat geschilderd met een vleugje magie
En klas 1 heeft een zelfgemaakte Slakken bijeenkomst gehad
Mineralogie klas 6, naar buiten om te kijken hoe de zelf gemaakt vulkanen uitbarsten

Gevonden voorwerpen:

Onze manden raken alweer behoorlijk vol met jassen, shirts, sjaals en (enkele) handschoenen. Ook op de administratie zijn weer aardig wat schatten ingeleverd.

Kom zeker even kijken als je wat mist.