Gepubliceerd op: 22-12-2023Nieuw

Nieuwsbrief 7, schooljaar 2023-2024

Agenda:

18 december - 3de Advent

21 december - Kerstspel (middag en avond uitvoering)

22 december - 13:00 uur uit

25 december t/m 5 januari - Kerstvakantie

Het kerstspel

In alle Vrijescholen wordt het Oberufer kerstspel opgevoerd. Zelfs in de schuilkelder van Kiev is er vorig jaar het verhaal gespeeld. Elke uitvoering zal anders zijn door de mensen die er vorm en inhoud aan geven. Ook onze leerkrachten hebben zich ingespannen om een mooie uitvoering te kunnen geven.

Wij zullen 2x het eeuwenoude verhaal, tevens actueel in deze tijd, laten zien voor de kinderen, ouders van klas 1 t/m 6 en belangstellenden.

Van harte welkom op donderdag 21 december 17.00 uur of om 19.00 uur.

De zaal gaat 10 minuten voor aanvang open.

Sint Maarten:

“Er rijdt door een avond een ridder te paard”, wat klonk het mooi op het schoolplein op vrijdag 10 november.

De bedelaar had het koud, brrr…..

Daar kwam Sint Maarten aan op zijn paard, hij zag de bedelaar en stopte.

Hij schonk de bedelaar de helft van zijn mantel, de bedelaar sloeg de mantel om zij schouders en kreeg het warmer. Wat een dankbaarheid!

Ook in de school was er dankbaarheid, de kinderen zongen prachtige liedjes bij de huisjes en ook zij waren dankbaar voor wat zij kregen, een mandarijn, rozijntjes en een gouden steen. Vol verwondering liepen de kinderen met hun pompoen of lampion langs de verlichtte huisjes. Een magische wereld voor hen.

Herfstbazaar:

Dank iedereen!

Voor de opbouw, afbouw, restaurant, bakken, bezetting voor de verkoop van de klassen, de leerlingen voor de verkoop, voor de creatieve werkjes, voor de soep, de catering, het maken van de grabbel jurk, de grabbelcadeautjes, de poster, het filmpje, de kraamhouders, de acrobate en leerkracht, de vuurmeesters, de broodbolletjes bakker, de kleding- en boekenkraam houders en alle anderen die de Herfstbazaar hebben mogelijk gemaakt!

We kijken terug op een heel geslaagde bazaar!

We hopen jullie ook en dat er genoten is van de kraampjes, het lekkers in het restaurant en de voorstelling in de lucht!

Marijke en Femke

Sinterklaas

‘Wat was het spannend, maar O zo fijn

Dat Sinterklaas ook dit jaar op de Waterlandschool kon zijn!

Samen met zijn Piet en pepernoten

Hebben zij enorm genoten

Van hun bezoek bij ons op school, gebleken,

Zullen zij dit niet snel vergeten

Alom dans en gezang

Hield Sint in de tang

Aan aandacht geen gebrek van Sint

Hij was vol lof over ieder kind’

Wat een welkom voor Sinterklaas en zijn Piet op het schoolplein. Het was misschien voor een aantal kinderen wel wat spannend.

Sinterklaas is alle klassen langsgegaan met cadeautjes. Wat hebben de pieten hard gewerkt, kronen, krijtrollen, vulpenhoesjes en tekenmappen, aan alles is hard gewerkt!

In de hogere klassen waren surprises gemaakt, Sint en Piet waren erg onder de indruk van de creativiteit die er te zien was! Wat mooi allemaal!

Tot volgend jaar!

Wat een geluk, Carla kon op het laatste moment 1ste Advent begeleiden.

Met de 1ste Advent speelde ik bij jullie op school piano. Ik vond het mooi om te doen. Lijkt het je ook leuk om piano te leren spelen? Ik geef ook pianoles.

Bel of app me voor een proefles

Carla Braan 06 208 408 83 - www.pianistecarlabraan.nl

Prikbord: