Gepubliceerd op: 13-10-2023Nieuw

Nieuwsbrief 4, schooljaar 2023-2024

Agenda:

18 oktober - klas 6, naar Archeon (10 uur op school)

20 oktober - klas 1, naar de duinen

23 - 27 oktober - Herfstvakantie

10 november - Sint Maarten

21 november - NIO drempelonderzoek klas 6

22 november - NIO drempelonderzoek klas 6

25 november - Herfstbazaar

Bram's schooltuintje, is vorige week weer langs geweest.

Dit keer hebben de kinderen zaadjes voor Moerbei bomen gezaaid.

We weten allemaal dat bomen voor zuurstof zorgen, de stofzuigers van de aarde. Ze nemen vervuilende stoffen op en geven schone zuurstof af.

Maar wist je ook dat een boom wel 250 soorten planten en dieren kan laten leven. En dat bomen CO2 uit de lucht eten.

Nu maar hopen dat er veel boompje uitkomen, dan kunnen deze als ze groot genoeg zijn in de natuur geplant worden.

Tijdens het gezang van de klassen klonk er vanuit de verte een trommel….

wat zou hier aan komen….

De trommel werd steeds harder, er kwamen meer trommels bij en steeds duidelijker werd het dat de groene draak met 6 koppen het schoolplein zou betreden.

Wat een kleurrijke, maar grote draak, zijn staart zwiepte alle kanten op.

Zou de draak verslagen worden?

De ridders werden uitgenodigd, het zwaard werd door de Engel aangegeven en onder de aanmoediging van leerlingen en ouders mocht de ridder proberen een kop van de draak te verslaan.

Wat een moed! Alle ridders hebben een kop van de draak verslagen, wat waren dit dappere ridders!

Er mag wel gezegd worden dat iedereen moedig was, want niemand is voor de draak weggelopen!

Het eerste feest van dit schooljaar is gevierd!

Femke

Broertjes/zusjes aanmelden bij twee jaar

Broertjes en zusjes krijgen voorrang bij plaatsing. Omdat de belangstelling voor onze kleuterklassen groot is, willen wij graag zo snel mogelijk weten welke zusjes/broertjes we mogen verwelkomen. Wilt u dan een mail sturen naar administratie@waterlandschool.nl zodra uw kind 2 jaar oud is (mag natuurlijk ook eerder). Dan sturen wij een aanmeldformulier.

Hartelijk dank alvast.

Karen en Miranda

Herfstbazaar

Zaterdag 25 November van 10:00-14:00 uur is de Herfstbazaar!

De organisatie is in volle gang voor deze dag.

Leuke activiteiten, gezellige kramen, lekkere baksels vanuit het restaurant en nog meer!

Er zal ook weer een kleding- en boekenkraam opgetuigd worden.

Mocht je kleding en/of boeken hebben die voor de verkoop, waarvan de opbrengst naar school gaat, mag dit ingeleverd worden op school:

Van maandag 30 oktober tot maandag 13 november

In de lerarenkamer

Alvast dank!

Marijke en Femke

Ai! Luizen gevonden..

De "R" zit weer in de maand en dat merken we ook aan het aantal besmettingen op school. Wij willen u er op wijzen dat bij constatering van neten- en/of luizen thuis u dit te allen tijde en direct op het moment van constatering doorgeeft aan de leerkracht via Parro.

Alleen op deze manier kan het controleteam het aantal besmettingen zo laag mogelijk houden en deze documenteren.

Op die manier kunnen zij ook klassen van broertjes / zusjes in de gaten houden.

Graag verwijzen wij u naar ons meest recente luizenprotocol

Bij vragen kunt u contact opnemen met het controle team op onderstaande nummers:

Kirsten Hermans 0642799961

Hester Haringsma 0620203939

Voor extra informatie over bestrijding van de hoofdluis volgt hier een link naar een filmpje van het klokhuis:

Handige ouders gezocht:

Omdat we onze school er graag mooi en verzorgd uit willen laten zien, doen we bij deze een oproep aan de handige ouders onder jullie.

We hebben voor nu wat klusjes voor in de kleutergang:

• Er zijn 2 nieuwe timmertafels binnen, die moeten in elkaar gezet worden.
  • Er moeten wat kapstokjes aangepast en ergens anders weer opgehangen worden.
  • Voor het grotere constructie materiaal moet een steviger bak gemaakt worden.
Zie je deze klusjes of 1 van deze klusjes zitten, dan je kun je melden bij Karen of Miranda.

Prikbord

- Gratis preventie trainingen, zie hier de flyer

- Purvak in de herfstvakantie 2023, zie hier de flyer