Gepubliceerd op: 29-09-2023Nieuw

2 oktober - klas 6, Informatieavond Waterlandse overstap

4 oktober - klas 2, MAK-Blokweer

12 oktober - klas 5, Ouderavond

13 oktober - Ithaka studiedag (alle kinderen vrij)

20 oktober - klas 1, Naar de duinen

23 - 27 oktober - Herfstvakantie

Bezoek Beemstergaard kleuter

Wat de boer zaait..

wij mogen van de oogst mee genieten

Wat een fantastisch schoolreisje was dit op de boerderij: Beemstergaard.

Boer Patrick vertelde dat alles wat er groeit en bloeit zonder gif opgroeit.

Alles wordt op een natuurlijke manier verzorgd .

Zo zijn er loopeenden die slakken eten.

De kinderen konden zoveel ontdekken in de grote tuin! De bladeren speurtocht, wat hoort bij welke plant. Wortels uit de grond trekken. Kruiden ruiken. Er werd van alles geproefd.

Een enorme belevenis!

Het cadeau : het egelhuis voor Patrick viel in goede aarde! komt de tekst

Stadwandeling klas 4

Klas vier is woensdagochtend naar het stadje gegaan. Dit uitstapje was onderdeel van onze aardrijskundeperiode.

In de ochtend zijn we op de fiets naar het stadje gegaan, omdat het de eerste keer was dat de klas samen fietsten, hebben we van tevoren afspraken gemaakt en handsignalen geoefend. Iedereen fietste netjes en gebruikte de signalen waardoor we zonder problemen op onze bestemming zijn aangekomen. In het stadje zijn we eerst naar het Purmerends museum geweest. We kregen een rondleiding van Hans, hij liet ons oude kaarten van Purmerend zien en verklaarde waarom onze school de "Waterlandschool" heet, vervolgen zijn de kinderen zelf gaan rondkijken.

Na het museum zijn de kinderen een speurtocht gaan doen. In groepjes van 4 hebben de kinderen met de hulp van een kaart en onder begeleiding van een ouder, een route door het stadje gelopen. De route liep langs verschillende historische objecten zoals het Marktmeesterhuisje op de koemarkt.

We verzamelde ons weer bij de fietsen en zijn terug naar school gefietst. Het was een fijn en leerzaam uitje.

Mijn dank gaat uit naar de ouders die zijn meegegaan en dit uitstapje hebben georganiseerd.

Juf Anne

Sint Michaëlsfeest

De lange lichte zomer loopt op z'n eind. De zomer was het seizoen waarin de natuur groeide, bloeide en tot rijping kwam. Nu is het tijd om te oogsten. De appels, peren, pruimen en bessen zijn rijp. De vruchten kunnen worden gedroogd of ingemaakt als jam. Zo nemen we een stukje van de zomer mee de herfst en de winter in.

In de nacht van 20 op 21 september valt de herfstevening: het begin van de herfst. Dag en nacht duren dan ongeveer even lang. Daarna worden de dagen korter en de nachten langer.

Vrijdag vieren we het feest van Sint Michaël. De viering op vrijescholen staat echter in het teken van de symbolische verhalen van Sint Joris en de draak. Wij gaan ook moedig de strijd aan met de draken en natuurlijk zingen we samen de mooiste Michaëlsliederen.
Voor de kleuters is dit feest een oogstfeest. In deze tijd maken de kleuters in de klas lekkere warme appelmoes en zingen liedjes over de herfst en de oogst.

In de hogere klassen heeft dit feest een ander karakter. Daar staat het verhaal van Michaël, Joris en de draak centraal. Voor de oudere kinderen is Michaël een feest waarbij kracht en moed aangesproken worden.

Even een voorstel rondje:

Beste ouders, ik ben Meagen Schreuder. Nieuwe kleuterleerkracht van kleuterklas 3 samen met Marianne Coné. Mijn werkdagen zijn de maandag, dinsdag en woensdag. Ik ben blij deel uit te maken van het team van de Waterlandschool en ben met veel plezier begonnen in de klas.

Mijn naam is Bobbi Noor, 20 jaar en ik ben dit schooljaar begonnen op de Waterlandschool als onderwijsassistente. Ik ondersteun vooral de onderbouw met het online programma Bouw. Hiermee helpen we de kinderen die het ietsjes moeilijker hebben met spelling en taal.

Schoolkalender 2023/2024

De schoolkalenders zijn er weer, deze zullen deze week aan de oudste van het gezin worden meegeven naar huis

Zit alleen al een kleine aanpassing in:

Schoolfotograaf komt niet 14 mei maar 13 mei 2024

Alle datums staan ook in de Parro agenda.

Mochten er nog aanpassingen komen,

dan vermelden we die hierin.

Toestemming gebruik beeldmateriaal van uw kind(eren)

Voor het gebruik van foto’s en ander beeldmateriaal van uw kinderen kunt u toestemming geven in Parro bij Privacy voorkeuren.

Bij deze vragen wij u om de instellingen te controleren of in te vullen als u dat nog niet gedaan heeft.

U kunt kiezen uit:

Toestemming binnen Parro (alleen voor ouders binnen school)

Toestemming Nieuwsbrief (komt op de website)

Toestemming Schoolgids

Toestemming Social Media