Gepubliceerd op: 28-02-2020Nieuw

Nieuwsbrief 18, schooljaar 2019 - 2020

Bovenstaande foto in de kleutertuin geeft het weer deze week prachtig weer, veel regen, dus grote plassen maar de krokusjes komen al weer boven. De kleuters hebben ze vol bewondering bekeken.

Het boek van de wortelkindertjes wordt voorgelezen en in het ochtendspel gedeeltelijk na gespeeld.

In de kleuterklassen wordt ook weer gezongen van het krokusbolletje:

“Krokusbolletje kom eens uit je holletje met je bloempjes paars en geel op je groene steel.”

De kinderen uit de andere klassen kennen dit liedje vast ook nog wel.

Het thema in de kleuterklassen is : groei en bloei in de komende periode. We gaan zaaien en vanaf volgende week mogen de kleuters een plantje meenemen voor in de kleutertuin om te verzorgen.

Lente bazaar

Op zaterdag 16 mei is er onze Lentebazaar.

Dit jaar is het thema: Ambachten.
Veel ouders op school hebben een ambacht in hun dagelijks werk. Wat zou het leuk zijn om op de lentebazaar een korte workshop te geven aan kinderen die hier belangstelling voor hebben.
We denken aan: bakker, danser, muziekmaker, theatermaker, grimeur, fietsenmaker; vul maar in want er zijn zoveel mogelijkheden!
Heb je als ouder een beroep waar je samen met een groepje kinderen iets kan beleven tijdens een workshop van een half uurtje en je wilt dit doen op zaterdag 16 mei, geef je dan op bij Ramona of Charlotte of via de mail:
Bazaarwaterlandschool@hotmail.com

Heeft u dit bord wel eens zien staan aan het begin van de wijk? En weet u nog wat dit betekent?

Wij willen u vragen om om de snelheid te denken als u de wijk binnen bent gereden. Het is opgevallen dat er vaak harder dan 15 km per uur wordt gereden. 15 km per uur is echt heel langzaam, probeer maar eens een keer.

Corona virus

Vandaag is het tweede geval van besmetting met het Coronavirus in Nederland bekend geworden. Als school volgen wij de richtlijnen van de GGD en RIVM.

Voor alsnog zijn dat de gewone hygiëne maatregelen als:

• handen wassen
  • gebruik van papieren zak- en handdoeken
  • hoesten/niezen in de holte van je elleboog
Indien noodzakelijk zullen wij dat uiteraard aanpassen.