Gepubliceerd op: 07-02-2020Nieuw

Nieuwsbrief 16, schooljaar 2019 - 2020

Volgende week gaat klas 1 t/m 6 schaatsen!

Hieronder nog de praktische punten uit de vorige nieuwsbrief:

• Klas 1 t/m 6 beginnen om 8.30 uur gezamenlijk in de Kuil en vertrekken om ongeveer 9.15 uur om te gaan schaatsen. De rijouders mogen ook bij de opening aanwezig zijn in de zaal.
  • Zonder handschoenen mogen de kinderen (en volwassenen) de baan niet op.
  • Schaatsen huren kan voor 4,50 euro, gepast geld en graag de juiste schoenmaat op de envelop, dat maakt het schaatsen huren een stuk makkelijker en sneller.
  • De kinderen nemen deze dag zelf eten en drinken mee naar school.
  • Klas 1 en 2 zijn om 13:00 uit en klas 3 tot en met 6 zijn om 14:30 uit. Alle klassen worden gebracht en gehaald op de Waterlandschool (reigersbek).
Voor de eerste klas zijn nog te weinig rij-ouders, kunt u nog een keer in uw agenda kijken of het toch niet te regelen valt dat u met de kinderen mee kunt naar de schaatsbaan?

Beste ouders,

In verband met de overlast voor de buurtbewoners direct rondom school én de veiligheid van de kinderen willen wij u vragen om zoveel mogelijk op de fiets te komen.

Het wordt ‘smorgens nu steeds weer lichter en het is goed voor kinderen om al jong aan het verkeer deel te nemen, dan wel zelf te fietsen, dan wel achterop. Zo leren zij van jongs af aan zich in het verkeer te bewegen en is ook de overgang naar de middelbare school minder groot. Geen enkel kind wil dan nog door zijn ouders naar school gebracht worden.

Komt u toch met de auto, wilt u dan als u de wijk in rijdt rechtsaf slaan in plaats van links af (richting school). Rechts zijn meer parkeerplaatsen en kunt u de wijk uitrijden bij de uitgang richting de Plus, zo wordt voorkomen dat het verkeer vastloopt in het straatje de wijk in. U kunt dan binnendoor met uw kind(eren) naar school lopen.

Als u naar links gaat rijdt u als het ware in een fuik, ook zijn daar niet genoeg parkeerplekken.

Woensdagavond voor de ouderavond van de kleuterklassen hebben we bovenstaande ook gevraagd. Dank voor jullie medewerking! Het was te merken dat het een stuk rustiger was in de straat.

In de zesde klas ziet het er winters - gezellig uit. De sneeuwklokjes zijn door de kinderen geschilderd.

Koffie middagen

Graag willen we alle ouders en kinderen uitnodigen voor de tweede koffie middag in De Kuil op woensdag 12 februari van 13.00 - 14.00 uur.

Op deze manier willen we ouders de gelegenheid geven om bij elkaar te komen om de binding van de twee locaties te faciliteren.

Onze MR verzorgt koffie en thee en we nodigen ouders uit om wat lekkers mee te nemen.

De volgende keer is:

18 maart 13:00-14:00

De normale gedragsregels gelden uiteraard binnen school voor onze kinderen, gezien leraren nog aan het werk zijn.

Twee (en soms iets meer) oudste kleuters mogen de post uit de brievenbus halen en bij mij (Karen) brengen. Altijd leuk om te kijken of er grote of dikke pakjes of enveloppen tussen zitten.

Soms ben ik niet op mijn plek en leggen ze het op het tafeltje, vandaag hadden ze het mooi uitgestald!