Gepubliceerd op: 30-01-2020Nieuw

Nieuwsbrief 15, schooljaar 2019 - 2020

Schaatsfeest

Tijdens het schaatsfeest op 14 februari mogen de kinderen verkleed komen.

Elke klas heeft een ander thema. We willen graag dat fantasie en creativiteit tot uiting komen in de kostuums. Hier horen commerciële televisie- of filmkarakters niet bij (zoals superhelden). Het mag eenvoudig, bijvoorbeeld alleen schminken, of een gekke muts, een symbool etc. Een symbool op een kroon geeft ook al veel mogelijkheden voor een God(in). Denk er wel om dat er in deze kleding ook geschaatst moet worden!

Praktische zaken schaatsbaan

Klas 1 t/m 6 beginnen om 8.30 uur gezamenlijk in de Kuil en vertrekken om ongeveer 9.15 uur om te gaan schaatsen. De rijouders mogen ook bij de opening aanwezig zijn in de zaal.

Zonder handschoenen mogen de kinderen (en volwassenen) de baan niet op.

Schaatsen huren kan voor 4,50 euro, gepast geld en graag de juiste schoenmaat op de envelop, dat maakt het schaatsen huren een stuk makkelijker en sneller.

De kinderen nemen deze dag zelf eten en drinken mee naar school.

Klas 1 en 2 zijn om 13:00 uit en klas 3 tot en met 6 zijn om 14:30 uit. Alle klassen worden gebracht en gehaald op de Waterlandschool (reigersbek).

Voor de ouders die met ons meegaan

Allereerst natuurlijk dankjewel, dat jullie het mogelijk maken om dit feest op deze manier te vieren. Dat vinden wij ontzettend fijn.

Het is de bedoeling dat je deze dag zorg draagt voor de kinderen die bij jou in de auto zitten.

We gaan per klas door de ingang, dus graag verzamelen als klas. Als er schaatsen gehuurd moeten worden, dan doen jullie dat samen: samen de schaatsen aan en uiteindelijk weer uit. Spreek met de leerkracht van de klas af wanneer en waar je pauze houdt. Ook bij het verlaten van de ijsbaan is het belangrijk om je even af te melden bij de leerkracht. Check ook graag of de kinderen alles weer mee terug nemen. Voor de lage klassen (1 t/m 3) is het van belang dat de rijouders ook mee schaatsen. Voor de hogere klassen is dit niet altijd noodzakelijk, maar dit wordt wel gewaardeerd. Ouders zonder schaatsen mogen niet het ijs op.

De hele dag schaatsen is voor veel kinderen te lang. Verder is het ook ingewikkeld met vervoer en jongere broertjes en zusjes die wel om 13.00 uit zijn en graag opgehaald willen worden. Daarom zijn we wel met alle klassen om 13:00 uur terug op school.

De klassen 3 tot en met 6 sluiten de dag af op school.

De kleuters vieren hun eigen winterfeest op school.

Wieltjesdag

Vorig schooljaar hebben we geopperd om wieltjesdag te organiseren voor de kinderen.

Dit houdt in dat we één keer in de maand het schoolplein open willen stellen voor de wieltjes. Denk daarbij aan: skateboards, skeelers en de step. Fietsen en skelters vallen hier niet onder. Voor nu willen we wieltjesdag organiseren elke eerste dinsdag van de maand in de grote pauze. De eerstvolgende wieltjesdag is dinsdag 4 februari. Alle andere pauzes willen we gebruiken voor balspelen en bijvoorbeeld springtouwen. Wij hopen dat de kinderen dit enthousiast op gaan pakken.

Tevredenheidsonderzoek

Vorige week hebben alle ouders die nog niet het onderzoek hadden ingevuld een herinneringsmail gekregen. Inmiddels hebben nu meer ouders het onderzoek ingevuld. Onze dank daarvoor, maar om een goed beeld te krijgen is het goed als er meer ouders het onderzoek invullen. Vandaar nog een keer een oproep om het onderzoek in te vullen.

Euritmievoorstelling/afsluiting

Wij willen u nog even herinneren aan de datums en tijden van de eurtimie voorstelling.

De afsluiting vindt voor alle klassen plaats op de Waterlandschool in de kuil.

Woensdag 5 februari 08.45-09.30 kleuterklas 1 & 2

Woensdag 5 februari 12.00-12.45 klas 1 & 4

Donderdag 6 februari 09.00-09.45 klas 2 & 3

Donderdag 6 februari 12.15-12.45 kleuterklas 3

Donderdag 6 februari 13.45-14.15 klas 5 & 6

Het is belangrijk dat u op tijd aanwezig bent, zodat de klassen op tijd kunnen starten en de kinderen niet gestoord worden tijdens het optreden.

Let op! Klas 2 en 3 starten kwart voor 9 op de Waterlandschool en eindigen gewoon op het Trifolium om 14.45.

Jaarfeestouder(s)

Na een aantal jaren gaan we als school afscheid nemen van Anouk als jaarfeesten ouder. Wij willen haar hartelijk bedanken voor haar inzet in de afgelopen tijd.

Wij zoeken nu twee ouders zijn die dit willen overnemen. Anouk wil haar ervaring graag delen en overdragen. Jaarfeestouder houdt in dat je bij elk jaarfeest gevraagd wordt mee te denken en mee te helpen. De ouders hoeft dit niet alleen te organiseren.

Mocht u geïnteresseerd zijn laat dit dan weten via een e-mail naar: nienke@waterlandschool.nl

Wie weet van wie deze fietsen zijn?

Deze twee fietsen staan al heel lang op het plein. Weet iemand van wie deze fietsen zijn?

Als ze volgende week nog niet weg zijn gehaald, dan melden we het bij de gemeente en dan zullen die de fietsen meenemen.