Gepubliceerd op: 24-01-2020Nieuw

Nieuwsbrief 14, schooljaar 2019 - 2020

Iduna en de gouden appels

In klas 4 vertelt juf Annabel uit de Edda. Deze bordtekening is van Iduna en de gouden appels. Misschien kan uw zoon of dochter vertellen waar het verhaal over gaat.

En voor alle kinderen die nog niet in klas 4 zitten wacht er een mooi verhaal op jullie....

Tevredenheidsonderzoek

Begin januari hebben alle ouders een mail gekregen met daarin een link naar het tevredenheidsonderzoek. Nog maar 49 ouders hebben het onderzoek ingevuld.

Mocht u dit nog niet ingevuld hebben, vragen wij u dit alsnog te doen. Hoe meer mensen reageren, hoe beter het beeld is dat wij krijgen. Vandaag heeft u een herinneringsmail gekregen met daarin de link naar het onderzoek.

Als u na het invullen nog iets wilt aanvullen, dan kan dat door een mail te sturen naar directie@waterlandschool.nl.

Themabijeenkomst "kind en media"

Afgelopen woensdag was de eerste Themabijeenkomst met als onderwerp “kind en media”. Het was een fijne avond met een leuke groep ouders en leraren waar goede gesprekken werden gevoerd over hoe we om kunnen gaan met media, zowel thuis als op school.

De volgende themabijeenkomst is woensdag 15 april. Meer informatie volgt nog.

Hieronder naslag materiaal over het onderwerp kind en media.

· Inspiratie boekje van Freek Zwanenberg

· Podcast over Steiner en digitale geletterdheid https://podcasts.apple.com/nl/podcast/rudolf-steiner-de-vrije-school-en-digitale-geletterdheid/id520494192?i=1000378238869

· Het boek Smartwise Opvoeden

Nieuws omtrent de verbouwing

Donderdagavond 30 januari is er in nauwe samenwerking met de gemeente een informatieavond voor alle buurtbewoners rondom de school.

We willen graag de ontwerpfase van het bouwproject afronden en een uitbreiding realiseren die voldoet aan de wensen en eisen van de school, die financieel verantwoord is, die nu snel valt te realiseren en die gedragen wordt door de buurt.

Het plan voor de verbouwing zal gepresenteerd worden. Dit is hetzelfde plan dat al eerder aan jullie is gepresenteerd, met een paar aanpassingen naar aanleiding van gesprekken met een aantal bewoners.

Tevens zal tijdens deze avond de buurt geïnformeerd worden over hoe we tegemoet kunnen komen aan de ervaren parkeer- en verkeersproblematiek.

Statiegeldactie voor de dieren in Australië

Tijdens de lerarenvergadering spraken we over het Kangoeroe rekenen.
Ja.. toen maakten onze gedachten een sprongetje en ontstond er een idee. We willen een actie te voeren om mens en dier te kunnen helpen in Australië.
Alle flessen met statiegeld mogen vanaf maandag op school in de eigen klas ingeleverd worden tot en met dinsdag 10 februari. Alleen de kleuters van de klas van juf Sanya en juf Astrid mogen in de kleuterhal ingeleverd worden.

Per klas wordt een ouder gezocht om te helpen met het inleveren van de flessen.