Gepubliceerd op: 17-01-2020Nieuw

Nieuwsbrief 13, schooljaar 2019 - 2020

Bordtekening uit klas 1

Beste ouders en verzorgers,

Welkom bij de eerste nieuwsbrief die op deze manier verzonden wordt en hier op de website te lezen is. Alle ouders krijgen een mail met daarin een link naar de nieuwste nieuwsbrief.

Alle andere belangstellenden, b.v. opa's, tantes, de buurvrouw en belangstellende nieuwe ouders kunnen de nieuwsbrieven lezen door rechtstreeks naar de website te gaan.

Staking

Op 30 en 31 januari zal de school gesloten zijn, de tijd die de leerkrachten hierdoor beschikbaar krijgen zullen zij gebruiken om werkzaamheden op school te verrichten waardoor zij hun werkdruk kunnen verlagen.

Zie verder het mailbericht dat u vandaag heeft ontvangen namens het bestuur van Ithaka met betrekking tot de staking.

Uitnodiging afsluiting euritmielessen

Meester Boudewijn verzorgt al een aantal jaar de euritmielessen op de Waterlandschool

Ook dit jaar heeft Boudewijn weer met veel plezier met de klassen gewerkt.

Zijn lessen zijn altijd een feest om naar te kijken.

Daarom nodigen wij u van harte uit om de afsluiting van de lessen van uw kind bij te wonen.

De afsluiting vindt voor alle klassen plaats op de Waterlandschool in de kuil.

Woensdag 5 februari 08.45-09.30 kleuterklas 1 & 2

Woensdag 5 februari 12.00-12.45 klas 1 & 4

Donderdag 6 februari 09.00-09.45 klas 2 & 3

Donderdag 6 februari 12.15-12.45 kleuterklas 3

Donderdag 6 februari 13.45-14.15 klas 5 & 6

Het is belangrijk dat u op tijd aanwezig bent, zodat de klassen op tijd kunnen starten en de kinderen niet gestoord worden tijdens het optreden.

Let op! Klas 2 en 3 starten kwart voor 9 op de Waterlandschool en eindigen gewoon op het Trifolium om 14.45.

Beste ouders met kinderen op het trifolium,

Van de directie van de school hebben wij, Paulien en Nienke, vernomen dat er vaak nog ouders laat bij het hek van het schoolplein staan en kunnen dan de weg versperren. Even blijven kletsen mag natuurlijk, maar zorg ervoor dat iedereen gemakkelijk in en uit het hek kan.

Dank jullie voor jullie medewerking.

Driekoningenspel in de kleuterklassen

In de kleuterklas wordt het Driekoningenspel geoefend.

Leren lopen als een waardige koning en de dienaar mag achter de koning zorgvuldig het kostbare geschenk voor het kindje dragen.

Maria en Jozef nemen het dankbaar in ontvangst.

Elke dag worden de rollen anders verdeeld zodat de kleuters de gelegenheid krijgen om zich in te kunnen leven in de verschillende types. Binnenkort zullen de kleuters het spel laten zien aan de ouders. Kijkt u in de Parro agenda voor de juiste datum en tijd van de klas waar uw kind in zit?

Wie wil helpen?

Om het plein netter te kunnen houden hebben wij bezems, emmers en een speciale schep aangeschaft om de putten leeg te maken zodat deze beter doorlopen.

Dit willen wij graag ophangen in het schuurtje op het schoolplein (wat inmiddels ook opgeruimd is). Welke handige ouder wil voor ons iets maken?

U kunt contact opnemen met Karen (administratie@waterlandschool.nl)

Schaatsfeest 14 februari voor klas 1 t/m 6

Schaatsenrijden wie doet mee

Schaatsenrijden één en twee

Links en recht en in de maat

Kijk toch eens hoe fijn dat gaat

Kris kras krisser de kras

Ik wou dat het altijd winter was

Ondanks dat er op dit moment geen sprake is van winter willen we de kinderen toch even dat gevoel meegeven. Traditiegetrouw gaan we daarom dan ook dit jaar weer met de klassen 1 t/m 6 schaatsen. Daarvoor zoeken we rijouders en begeleiders. Zin om mee te gaan? Gezellig!

Geeft u op bij de klas van uw kind.
Verdere informatie over deze ochtend volgt nog.

De kleuters vieren op school hun eigen winterfeest.