Gepubliceerd op: 07-03-2022Nieuw

Nieuwsbrief 12, schooljaar 2021 - 2022

Elke ochtend staat het team van de school stil bij de oorlog in Oekraïne. We steken een kaarsje aan, en lezen het gedicht van een kind over oorlog.

De antidemocraat uit Rusland heeft door Oekraïne in te vallen tevens de aanval ingezet op een lange periode van vrede, vrijheid en welvaart in Europa. De beelden zijn hartverscheurend. Hoe ga je hiermee om met kinderen? In deze nieuwsbrief treft u hierover o.a. een bijdrage van Dieuwke Tolsma, ouder en staf-pedagoog bij de GGD Zaanstreek. Wist u dat er in Oekraïne ook vijf Waldorfscholen zijn? Het leven in deze gemeenschappen staat nu in het teken van evacueren, overleven en weerstand bieden. Onze gedachten gaan uit naar de mensen die door oorlogsgeweld getroffen worden. Iets anders. Op de Water-landschool is deze week een heuse Bouwkeet geplaatst. Fanina vertelt u erover. We namen vrijdagmiddag afscheid van juf Sanya, wat er tot nu toe nog niet van gekomen was. De school kan bogen op een fantastische bieb waaraan verschillende biebouders meewerken. Martha praat u bij. Dit en meer in deze nieuwsbrief.

De nieuwsbrief kunt u lezen via de volgende link: Nieuwsbrief 12