Tekenen is
ook creatief
leren denken.

Kleuterschool

In de Waterlandschool zijn drie kleuterklassen gevestigd. Vanaf vier jaar kunnen de kinderen terecht in een combinatiegroep van 4,5 en 6 jarigen (groep 1 en 2).
Het jonge kind leert door nadoen en zelf ontdekken. Een veilige omgeving is voor een optimale ontwikkeling een voorwaarde. De kleuterklas biedt veiligheid en vertrouwen. De ochtend in de kleuterklas kent een vaste opbouw; spel, knutselen, eten en spelen hebben hun eigen plaats in het dagritme. Op vaste dagen gaan we met de kinderen wandelen, maken we soep of we gaan schilderen.
Het speelgoed is van natuurlijke materialen en stimuleert de fantasie. De kleuterklas biedt een rijke ervaringswereld waar kinderen op een vanzelfsprekende wijze de eerste stappen zetten in de schoolwereld.