Taal begint met een
boeiend verhaal

Een kleuter moet plezier hebben op school. De voornaamste bezigheid van kleuters is dan ook spelen. Daarmee wordt de creativiteit en de fantasie geprikkeld.

Ook in het leren neemt het vrije spel een belangrijke plaats in. Met het luisteren naar verhalen, het nazeggen en meespelen van rijmpjes, versjes, taalspelletjes en het kijken naar prentenboeken maken ze spelenderwijs kennis met taal. Tijdens deeg kneden, brood bakken, tellen in de kring, meten met lappen en passen met blokken, wordt voorbereidend gerekend.

De Waterlandschool heeft momenteel drie kleuterklassen. Kleuters van vier, vijf en zes jaar zitten bij elkaar in één klas. Zo leren de oudste kleuters vanzelfsprekend rekening te houden met de jongsten en leren de jongsten weer van de oudsten.

Gedurende het jaar organiseren wij meerdere ouderavonden om de ouders/verzorgers bij te praten over het wel en wee in de klas en de activiteiten.